2008. április 8., kedd

pollenek

Nem régen lett vége a koncert közvetítésnek, az április 5-i hangversenyt adta "le" azMR3 Bartók rádió. Kár lett volna kihagyni. A Nemzeti zenekar 85. születésnapi koncertje volt jó kis műsorral. Ennek a zenekarnak is volt már pár neve, ha jól emlékszem Székesfővárosi zenekar névvel indult többek közt olyan alapító tagokkal mint id. Hara László - fagott, Eördögh János - fuvola. Aztán Állami Hangversenyzenekar is volt a neve, nekem ez tetszik a legjobban. Műsor: Dohnányi: Ünnepi nyitány, Brahms: 1.; 3.; 10.; Magyar tánc, Kadosa Pál: III. zongoraverseny (Ránki Dezsővel), Bartók: Kossuth - szimf. költ., és Kodály: Fölszállott a páva. Nekem maradt a május 1-i műsorral kapcsolatos teendő, a gép elég lassan dolgozik, hiába, ez kis teljesítményű. De elkezdtem csinálni, mindenki megkapja személyre szólóan a kottáját, s ha véletlenül netán hanyagságból lába kél a kottának, nagyon cifrát nem fogok mondani. Le lehet kenyerezni muskotályos pezsgővel:) S pótolni is lehet. Csak annyit kérek mindenkitől, becsüljük meg egymás munkáját. Milyen jó hogy azt írtam délelőtt hogy tulajdonképpen semmi nem számít munkának. Csak az idő telik vele, de az nagyon. Kár is erről ennyit beszélni. Érdekes módon megtaláltam a proszekturán az első kinyitott kottás szekrényben azt az indulót, amit rajtam keres kb két hónapja a zenekar elnöktitkárvezérigazgatómindenesmenedzserlogisztikusa:) De ezt már nem fogom kottaíró programmal pötyögtetni, már nincs rá idő. Ha kézzel írtam volna az eddig bepötyögtetett anyagot, már azóta sikerült volna elfelejtenem. Így sem rossz, majd csak megtanulok vele bánni. Mikor Eger szép városában töltöttem az időt a munkahelyen, egyik alkalommal látom, hogy az elődöm (kottatáros K.T.) asztalán rengeteg szétnyirbált kotta fekszik, s bőszen ollózza a még ép kottákat. Tibi, mit csinálsz? - kérdeztem. Semmit, csak hangszerelek:) Vele történt meg az is - igaz nem voltam abban a szerencsében hogy ott legyek a történéskor - , hogy egy igen hosszúra nyúlt italoktól sem mentes zenekari kiruccanás alkalmával sikerült nagyon bevizsgálni a "reggeli csöppek"-et, s mikor rákérdeztek hogy mi baja van, eléggé akadozó nyelvvel felhomályosította a tagságot, hogy őt borzasztóan zavarják a "pollenek" - mindezt novemberben. Valamit csak kellett mondani:) Köszönöm a türelmet. 21:44

1 megjegyzés:

veda írta...

az is lehet, h mézes pálinka volt ;) s mint tudjuk, a méz tele van pollenekkel... :D