2008. április 23., szerda

Pécs 2.

Tegnap a rendszer bemondta az unalmast, nem jelenített meg egy oldalt sem - így az írás mint látható, vagyis nem látható, nem jelent meg. Régen csinált így, szokatlan volt. Sok mindent lehetne írni a kirándulásról... Kezdve azzal, hogy amikor a vonat az "Uránváros" mellett berobog az állomásra, a sínek mellett teljes díszben pompáztak a lila s fehér orgonák - szemben azzal, hogy itthon még csak arasznyiak, s ki sem nyíltak. A leanderekről pedig már írtam az előzőben. Persze kicsit délebbre van a város, s érthető is ez, mégis furcsa. A megérkezés napján szokás szerint végigsétáltam pár utcán, s jó volt látni az ismerős helyeket. Könyvesboltokat, Antikváriumo(ka)t, Fagyizókat, Kávéházakat, a porcelán mintaboltot, ezek a helyek mind-mind megállásra késztetnek, s nézelődöm. Nem siettem sehová, időm végtelen (majdnem), türelmem határtalan - egy darabig:) Egy másik rendezvény is volt a városban, a PEN. Ennek mindjárt a csődítőjét is volt szerencsém látni, jót mosolyogtam rajta. Egy társaság az utcákon időnként meg-megállva adta a műsort. Egy Sousafonos, két szaxis, egy trombitás, egy - egy kis-, és nagydobos + pár ütőhangszerek csoportjába tartozó "kütyü" adta a talpalávalót. Na és a jelmezek. Most láttam először ilyen ruhaösszeállítást, s mivel ez az egész a figyelemfelkeltést szolgálta, akkor teljes sikerrel jártak a szervezők. Népitáncos ruhában, bakancsban, s kalap helyett bukósisakban, kézben tartott energiaital, esetleg sörösüveg érdekes összképet adott. Színes forgatag, mint ahogy egy mediterrán városkában lehet ilyet vagy hasonlót látni. S mivel szeretek jókat enni-inni (mint mindenki), a kulináris örömöket sem hagytam ki. Nem maradhatott el a marhasült "gazdagon" ami kicsit hasonlít a "budapest módra" készült bélszínhez, ám ez marhaszelet vörösboros barna szósszal, csirkemájjal, némi gomba és zöldborsó társaságában, burgonyakrokettel. Utána egy pohár félszáraz Szekszárdi veres, majd felrúgva az illendőséget, egy üveg kóla:) Az álom manó is ott hintette porát, ezután muszáj volt szundikálni. Még szerencse hogy a szállás nem volt messze. Az sem zavart, hogy a nyitott ablakon keresztül folymatosan hallottam mi történik a vasútállomáson. Pl. a harmadik vágányon szerelvényt tolnak, kérjük a vágány mellett vigyázzanak. Itt viszont nem hallottam a régebben sokat emlegetett másképpen fogalmazott felhívást miszerint: a harmadik vágányon szerelvény jön, " Jó(?!) lesz vigyázni" :) Folyt.köv. Köszönöm a türelmet. 14:38

Nincsenek megjegyzések: