2008. október 22., szerda

Vakpali

Az alábbi írás olyan vegyes lesz, mint a vegyes pálinka. Lesz benne (majdnem) minden. Erős nem lesz, mert negyven fok láznak sok, pálinkának kevés. Jó koncerteket sikerült megfülelnem, Leos Janacek: Jenufa-ja az első helyen. Szenzációs mű - eddig csak annyit tudtam róla hogy létezik. Most sem sokkal többet, de sikerült végighallgatnom, s tetszik. Aztán hallottam még a MÜPA-ból koncertet, négy mai magyar zeneszerző darabját - ebből igaz - , csak kettő kottáját nézném meg kíváncsiságból. Voltam a proszekturán megbeszélni a próba áttevésének lehetőségét, gond nem lesz. Kíváncsi vagyok mennyire fog "bejönni" a változtatás. Lesz idejük a kedves kollégáknak vasárnap gyónni menni:) Szóval az első ilyen próbálkozás november 30-án 14:30-tól lesz a szokásos helyen, a zeneteremben. Egy órásnál nem lehet hosszabb, mert akkor bekavarunk egy kiállítás megnyitóba, s nem lenne szerencsés. Ez is ki lett pipálva. Holnap 09:30-ra megyünk teljes díszben megcsapni az első koszorúzást, érdekessége lesz - nekem legalábbis - , hogy itt mindig kérik a Székely Himnuszt. Ám legyen. Rajtunk nem múlik. A második eresztés részünkre 14:45-kor kezdődik egy kis csődítővel, majd gyönnek a huszárok, beadják a jelentést (gondolom, a polgármesternek). Erre ugyebár a Scholl Miklós által összerakott Rákóczi-induló (Vakpali) - természetesen Keil Ernő bácsi hangszerelésében. Ha énekelni szeretné a megemlékező közönség a Himnuszt, megteheti, B-ben fújjuk. Pedig... Következik a szavalat, majd a szpíker, koszorúzási zeneként Schuch: A felejthetetlen-t (Német 1), és a végén Szózat. Ezzel részünkre ki is fújt. Egészen Karácsonyig. Addig is soknak tűnik a tennivaló, kell három-négy darabot lelni amit fújni kell a városi ünnepségen, ha jól csalódom december 19-én. Tavaly nem nyerte meg a tetszését a csapatnak az éjféli misén való közreműködés, már páran szóvá tették hogy nem kell ezt erőltetni nekünk. Egyetértek. Leszedtük a kertben a birsalmát, a naspolyát, csak pár darabot hagytunk dísznek. Ásni való van bőven, majd meg lesz az is - vagy nem. Egy biztos: holnap nem vagyok hajlandó sem tévét nézni, sem rádiót hallgatni. Lehet hogy ez struccos, de nem bánom. Egyébként is, a trágárságnál hatásosabb az irónia - még ha nem is értik miről van szó. Vagy ha nem is értjük miről van szó. Már leírtam párszor, s még le fogom írni párszor - az ördöggel is hajlandó vagyok cimborálni a zenekar ügyében. Ám ne kívánják tőlem hogy mosolyogjak is hozzá. Ez a holnapi napra vonatkozik. Köszönöm a türelmet. 18:45

Nincsenek megjegyzések: