2009. január 14., szerda

Ernő névnap (is)

Igaz hogy ma szerda van, de kissé zsúfoltak a napok tennivalóilag. A hétfői napról (Ernő névnap) eddig kettő dolog jutott eszembe, de három lett időközben. Vagy négy. Minden naphoz lehet kötni valami emléket, de nem gondolom hogy muszály/muszáj is. Keil Ernő bácsira, csak nagy-nagy szeretettel tudok emlékezni. Ezek a bejegyzések közvetve Neki köszönhetőek. Azért kezdtem el a "blogolást", hogy rá emlékezzek egy történettel. Nagyszerű Muzsikus Ember volt, csupa nagybetűvel! Nincs olyan hét hogy ne gondolnék rá. Pedig idén már 25 éve lesz hogy st.Péterhez költözött. Úgy tudott tanítani, hogy észre sem vettük - csak évekkel később. Akkor is sejtettem hogy micsoda szerencsém van - többekkel együtt - , hogy tanulhatok Tőle/Nála. Lehetne a példákat sorolni a végtelenségig, de a legegyszerűbb dologtól a legnehezebbig olyan könnyed stílusban, érthetően tudott beszélni hogy hihetetlen. Soha nem volt "kinyilatkoztatásszerű". Csak egyszerűen, érthetően, szeretettel beszélt a Zenéről, ami az egész életét átitatta. A tanulás sosem haszontalan, akkor sem ha úgy tűnik. Többek közt - mint leendő fuvolistának/piccolosnak - , mi szükségem lett volna a "C" kulcsok ismeretére? A transzpnálásra igen, de azt sem olyan mértékben mint pl. a vadászkürtösöknek. S akkor Ernő bácsi azt mondta, hogy egy zenésznek ismernie kell a "C" kulcsokat, mindegy hogy milyen hangszeres. Nem lesz tőle kevesebb - csak több. Megtanultam. S milyen jó dolog más hangszeres etüdjeit blattolni, pl a harsonások Blazsevics-ét :) Szórakozásból. Csak merő időtöltés gyanánt. Míg élek, emlegetni fogom Ernő bácsit! A másik Ernő naphoz köthető esemény a tavalyi Családi est a kedvenc fúvószenekaromnál, amin nem voltam ott. Mit is kerestem volna ott azon kívül hogy szeretem őket? Nem vagyok zenekari tag, csak szurkoló. De annak lehet hogy nem utolsó:) Harmadik. Szintén hétfőn elkezdtem Izolda partituráját olvasható állapotba hozni - ez még egy kis plusz munka, de nem szeretnék olyan anyagot kiadni a kezemből amin a különböző "jelzések" félreérthetők. Az kevés hogy én tudom honnan, hová, mikor, meddig van a javítás. Tehát a szólamok mellett még azt is írom, de mindez már "csak" másolás. Ami viszont időigényes. Negyedik, de nem utolsó: felköszöntöttem volna a vasárnapi zenekari próbán a hétfőn névnapos tubás kollégát, ám nem sikerült. Távollétében gondoltam rá, majd ha egyszer eljön próbára, minden jót kívánok neki. S ma megint kezdődik a kresz. Pfff. Köszönöm a türelmet. 14:05

Nincsenek megjegyzések: