2008. július 16., szerda

zőőődbab

Jó hogy tegnap előkészítettem az írnivalót - legalább szellőzik... Reggel (07:30)kezdtem az ikreknél, 10:30-ra haza is értem. Közben egy kisebb fonott kosárnyi bundás kenyérkét is sikerült reggeli gyanánt elkészíteni. Ezután bevásárlás, de még nem a hétvégi, csak olyan mindennapos. 11:30 megint itthon. Ezután sikerült kiszaggatni a sztrapacskát, ami a leves után volt az ebéd tartozéka. Majd telefonon hívott a zenekar elnök-titkár-vezérigazgató-mindenes-szolgálatvezető-menedzser-logisztikusa, holnap jelenés 09:00-kor a művházban. Előtte még kiugrok a piacra 10 kg sárgabarackot venni, még keveselljük az eddig elkészült lekvár mennyiségét. Telefonálás után irány a kert - szunyóka elmaradt - , a múlt héten felrakott régi-új ablak környezetét csinosítani némi homok-mész-cement-víz keverékével. Ez nekem nem adott munkát, ám a zöldbab igen. A már egyszer itt megemlített "sonesta" fantázianevű babot szedtem. Jól megjegyzem a nevét, soha többet nem ültetünk ebből a fajtából! Mostanában azért jött az égi áldás, a zöldbabok nagysága kb akkora mint egy (hosszában és keresztben is)kettétört postairón. Nem telik vele a kosár, s ugyanannyit kell hajlongani. Leszedtem mindet. Ezután következett a "budai piaci" fantázianevet viselő sárga színű zöldbab, amit szintén le kellett szedni. Ezzel telik a kosár, haladós is, finom is. Egyetlen baja most van. Nem, nem öregedett meg - annyira. Múlt héten a szőlő permetezve lett, ám a lugas mellé ültetett bab nem lett letakarva. Így az áldásból kap(hat)ott a zöldbab is. Nem fogjuk megkísérelni a fogyasztását, a permetszer élelmiszer várakozási biztonságos ideje 28 nap. Viszont mindet le kellett szedni - már a babot. Ugyanis kaphatott a permetből. Ami virágok még vannak rajta, majd az azokból növőt már nyugodtan lehet enni. Babszedés közben - eleddig - ismeretlen muzsika szólt a rádióból. Újabban én is boldogítom a kertben levőket a Bartók adó műsorával - ha a szomszédnál szólhat bódilajoslagziguszti:) Dohnányi: I. (d-moll) szimf. scherzo tétele, Londoni szimpatikusok, a karmester nevét elfelejtettem. Ezzel ismét nőtt a beszerzendő lemezlista. Kert után - hogy a versenysúlyomnál maradjak - , evészet. Azóta birkóztam egyet a fekete özveggyel, próbálok holnapra megalkotni egy meghívót a szept. 13-i "zabhegyező" fellépésre, felléptem a netre s ülök az 'ámítógép előtt (á la Benson Vilmos). Ma már nem lesz ebből kottalap összefirkálás. Köszönöm a türelmet. 20:56

Nincsenek megjegyzések: