2007. november 25., vasárnap

kisördög 2.

Mindenki túlélte a próbát. Érdemes volt melozni Bruckner "bácsi" darabjával, annyira repült az idő hogy nem került rá sor. Majd legközelebb, azaz egy hét múlva. Enni nem kér, jó helyen van a szekrényben. Szentendrén proszektura-nak hívtam a próbatermet, ide is aktuális lesz:) Nem fér a fejembe, minden "bevett" szokástól eltér a zenekarban pár kolléga által alkalmazott transzponálás. Nehéz a felfogásom, de nem tudok függetleníteni a már nálam bevált rendszerrel. Vagyis igyekszem megtanulni, s sikerülni is fog előbb-utóbb. Ez az egyedi transzponálás visszaeredeztethető arra az időre amikor a zenekar tubás nélkül maradt pár éve. Vállalkozó szellemű ős-vadászkürtös Goebbels hogy segítsen a zenekaron, nagyon helyesen beült tubázni. Ami nem is volt baj, a probléma ott kezdődött, hogy ő egész életében F-kürtöt fújt, időnként megtűzdelve egy kis B hangolású hangszerrel. A Tuba viszont b-hangolású C - hangszer (á la Farkas Antal), így az elején okozott némi nehézséget a transzponálás. Hogy turbósítva legyen a dolog, erősítésként egyik kortársam (együtt kezdtük a zenekarosdit) erősítésként Goebbels mellé szegődött. Ő pedig a trombita sorból ült át. Sikerült egy olyan transzponálást kitalálniuk, ami nekem nem nagyon fér a fejembe. Ha meg tudnám magyarázni, megtenném. Mellébeszélni viszont nem érdemes, a lényeg az hogy NEM ÉRTEM. S ez zavar egy hangyányit. Az viszont nem zavar hogy működik, s ez a lényeg. Még két próbánk van, esetleg három. Ennek elégnek kell lenni. Ha nem, akkor kipipáljuk a művészetet. Mihelyt túl leszünk rajta. Karácsony egyébként is a megbékélés napja (is). Nem birkozunk egymással, s nem is szeretném. Jó hangulatúak a próbák, s én sem vagyok az a kiabálós fajta:) Jövő héten a proszektura-i kamra rendezését elkezdem. Csak elfelejtettem a szájmaszkot behozni a permetező öltözet hozzávalóiból magamhoz venni. A sok évtizednyi por és a többszöri költözés nem arról nevezetes hogy a kotta mozgatás által magához ragasztott Góbi-sivatag szerű szemmel nem látható, ám belégzés által köhögési rohamot is előidéző "anyag" jótékony hatással lenne a dohányzás által erősen igénybe vett tüdőmre. Na, csak sikerült ezt a gyönyörű mondatot befejeznem. "kijöttem a kis macs-ból" :) Szeretem a vasárnap délutánokat. 1978-tól 2006-ig elég sok vasárnap délutánom telt azzal, hogy utaztam vissza a munkahelyemre. Ebéd után egyébként is borzasztó elindulni. A tele has türelmet teremt, az pedig rózsát. De hogy a tövisét vagy a virágját az már a szerencsén is múlik. Nekem mostanában a rózsa virágja jut.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sanyi,
egyszerűen szeretem olvasni, amit írsz.