2008. május 24., szombat

babevő Orbán

Eszter napja vagyon, a fagyosszenteket már jó lenne magunk mögött tudni, de még ugye itt van a holnapi babevő Orbán, s megviccelheti a gyümölcsöst. Nem kellene már a látogatása, a meggyet így is elkapta valami az egész hegyen, nem győzzük az elszáradt ágvégeket levágni s tűzre rakni. Nem mintha eddig is csináltunk volna meggybort, de jó lenne sütikbe való meggyel a fagyasztó egyik polcát megterhelni. Ami még előfordulhat, mert "csak" azok a meggyfák kapták el ezt a száradást, amelyek nem harminc évesek. A cseresznye-meggy nevűt nem kapta el idáig, de a "kunfehértói fürtös"-t igen. Nem biztos hogy ez a neve, de olyan jól hangzik mint amilyen rosszul néz ki jelenleg. A babok is mutatják magukat, a "Budai piaci" és a "sonesta" nevű már látszik. A "sonesta" csomagolására pedig az van írva: Nagyanyáink kedvence... Nahiszen. Soha még csak a nevét sem hallottam. Pedig az élelmiszerpiacra szívesen járok. Aranyom, adjon már nekem másfél kiló sonestát... A héten jó sok papírt sikerült összefirkálni ismét, a proszekturán is voltam, megbeszéltük a nyári térzenéket, halad a szeptember 13-i buli szervezése, valamint társulati ülés volt az ÖTE-nek. Egyik legfontosabb dolgot sikerült megbeszélni, 31-én a Hódoscsépányi csapat indul az önkéntes versenyen Göncön. Ruhájuk is megvan, a felszerelés is. Meg a kedvük is. A sugaras, és az osztott sugaras oltás versenyszámra még gyakorolni kell, de nem lesz gond. Ezeket a számomra érdekes szavakat mind ott csíptem fel. Idáig tűzoltóversenyen csak zenekarral voltam mint közreműködő s nem hiszem hogy elkezdem a tömlőt cipelni mostanában. Ha végképp nem lesz eső nyáron, akkor viszont a tűzoltó autó amikor tele van vízzel, teríthetné a kertet, de gyanítom nem tudna feljönni a hegyre azzal a pár ezer liter vízzel. Merthogy az út "siralmas" állapotban van. A héten körmölt induló egy "régi osztrák katona induló" szerzője ismeretlen, Pallós Feri bácsi vetette papírra emlékezetből, s ő is hangszerelte 1984-ben. Akkor ő már közel volt a nyolcvanhoz, de lehet hogy meg is haladta. Még ráírta a kottára Kraul Antal valamikori véleményezését is: "ez egy régi, nemesveretű patinás induló". Kraul Antal szerzeményei közül mostanában csak a "Sólyommadár" indulót szokták játszani fúvószenekarok, pedig szívesen megnézném még pár indulójának kottáját. Például a "Bécsi hegyeken" vagy a "Recece" címűeket. A végére hagytam: tavaly március 7-én halt meg Frici bácsi. Holnap lenne 80 éves. Minden fúvós áldhatja, hogy olyan sok nagyszerű muzsikával gazdagította a fúvósokat is. Nyugodjon békében. Köszönöm a türelmet. 12:41

Nincsenek megjegyzések: