2008. január 30., szerda

füles szatyor

Délutánra megérett bennem a gondolat, csak bementem a proszekturára. Legyőztem a lustaságomat, biztosan azért sikerült, mert az ebédet kihagytam. Csak egy contrabass szólamért mentem, ehhez képest egy tescos (nagy)füles szatyorral értem haza:) A szatyor füle leszakadt persze, de már akkor, mikor beléptem az ajtón. Nem olyan nehéz a CB-szólam, ha már ott voltam hazahoztam a munkát. Nem tudom mikoriak ezek az indulókönyvek, olyan száz évesre becsülöm őket. Sajnos semmiféle évszám nincs benne, így csak az indulókból lehet következtetni a korukra. Tele vannak számomra teljesen ismeretlen indulókkal. A Hunyadi csak egy nagyszekunddal van lejjebb, mint ahogyan most játsszák a zenekarok. 49 induló és a Himnusz, Szózat van beleírva. Az indulók közül mindössze hetet ismerek... Lesz vele munka, de nagyon örülök neki. A "naggya" szólamok megvannak, ez a lényeg. Milyen jó hogy mikor ezek az indulókönyvek készültek, nem ismerték a "gagyi" fogalmát! Vízjeles vagy kőnyomatos kottapapírra írták, vastag borítóba vannak kötve. Ha végzek a munkával, biztos vagyok benne hogy becsomagolva és légtelenítve átadjuk a helyi múzeumnak. Majd kérünk érte olyan kottát ami nekik van, mi pedig most nem férünk hozzá:) Szerintem ebben az évben lesz mit csinálni - mert a kottatár is most van leltározás alatt - , s az sem kevés hál'Istennek. S amiről nem feledkezem meg, azok a vasárnapi próbák hétről-hétre, nos az is ad körmölni valót. S az év nagy dobása szeptemberben a zenekari buli az "Olvasó" színháztermében. Ma a mosolygás elmarad, majd legközelebb írok kettőt. Köszönöm a türelmet. 20:32

Nincsenek megjegyzések: