2013. január 14., hétfő

tollasbál :)


Összeszedtem a munkához való kellékek nagy részét. Amire valamilyen megnyugvással tekintek. Egy része - mintegy 200 oldal A3 nagyságú harmincsoros - a szekrény alatt várja "Harry Pityom" levét egy mappában, a mappára pedig négy járólapot tettem, nehogy véletlenül gyűrődjön. Hogy mitől tudna gyűrődni a szekrény alatt? A porszívófej tudná gyűrni, amikor a szekrények alatt is szív. 
A harmincsorosokon kívül begyűjtöttem még hagyományosnak számító tizenkét soros "spirálfüzetet", ebből egyelőre öt darabot. Ez cca. 220 oldal. Már most tudom, hogy kevés lesz, de az üzletben lévő készletet elhoztam. Anyagilag jobban járna az ember, ha sima A4-es 80 grammos papírra fénymásolás útján felcsíkozott papírra írna. Csakhogy azzal vesződség van. Igen, a minőség miatt. Amennyibe kijön ez a 220 oldal, annyi pénzért lehet venni három 500 darabos A4-est. Ami ugyebár 1500 oldal. Plusz másfél óra, amennyi idő alatt átszalad a fénymásolón. S a festék sincs ingyen. A művháznak sem.
Harry Pityom és HERB330 mellé sikerült beszereznem két darab 0.36 mm vastagságban/vékonyságban író tollat. Ebből is csak ez a két darab volt. A két szívatósat kipucoltam a héten, plusz a patronos senator s a fishbone kapott egy tiszta szeszes (96°) fürdőt. Ilyenkor szétszedem darabjaira a tollakat. A szívatósakat nem, mert a szesz szárít is valamilyen szinten, s a tintatartályokat (egyelőre) nem tudom cserélni. 
Sajnos a senator megadta magát - de ez csak az én bénaságom. Egyelőre pihentetőre tettem. Szétszedtem, kipucoltam, s amikor a tollhegyet visszaillesztettem a helyére, prímán sikerült. Egészen addig, míg a kupakot nem tettem rá. Kíváncsi voltam, sikerült-e megcsinálni. Már egyszer sikerült, mért ne sikerült volna most is? Nos, a tollhegy mindenestül a kupakban maradt a következő mozdulatnál. Bélyegcsipesszel óvatosan kiműtöttem belőle, de újra meg sem próbáltam visszatenni. Majd (á la 979) egy későbbi időpontban.
Délután elsétálok abba a boltba, ahol "a legkisebb is számít" s szemrevételezem az egyszer használatos töltőtollak kínálatát. Azért egyszer használatos, mert általában addig tart a toll hegye, míg egy zenekari anyagnak a szólamait leírom. Ha tovább is tart, azzal csak én nyerek :) 
Köszönöm a türelmet

Nincsenek megjegyzések: