2009. február 25., szerda

szívemcsücskeR.Strauss (sic!)

Jégtörő Mátyás napja van. Csak kevés minusz volt reggel, aztán szépen kisütött a nap. Nem csak világított. Tegnap sikerült beszerezni a könyvtárból pár könyvet, mára az egyiken már túl vagyok. Nem tudtam letenni, két ülésre végigolvastam. Paul Brickhill: A gátrobbantók. A könyv 1951-ben jelent meg Londonban, a fordításra 1991-ig kellett várni. Jó könyv, felkerül a listá(m)ra. 1943 májusában az angol Királyi Légierő bombázói lerombolták a náci Németország nagy víztározóit a Möhne és az Eder folyón. Ez volt a második világháború legmerészebb bevetése és leglátványosabb sikere. Nem régen láttam a National Geographicon egy filmet erről a "vállalkozásról". Örülök hogy véletlenül ráakadtam a könyvtárban. Ma viszont egy nem mindennapi felvétellel gyarapodott a készletem. Szintén véletlenül. Sokat kellett várni a járatos sárgaságra, így addig - hogy ne telljen hiába az idő - bementem körülnézni az egyik illatszereket (is) árusító boltba. Lézengő közönség, pakoló alkalmazottak. Jó időben, jó helyen. Az egyik polcon ott díszelgett - igaz kissé megviselt csomagolásban - R. Strauss: Alpesi szimfóniája. 1941-es felvétel, Bayerische Staatskapelle, vezényel a szerző! Természetesen nem hagytam ott. Azóta is az szól a mjuzik kredencből. Még várat magára de nem sokáig a többi szintén megcsípett lemez, amelyeket szintén nem hagytam ott. Annyi pénzt a hülyének is megér, hát még nekem :) Ella Fitzgerald, Lena Horne, Doris Day, Andrew Sisters, Dinah Shore, Sarah Vaughan, Mel Torme, Nat King Cole, Dinah Wahington, Perry Como egy-egy lemeze. 172 jobbnál-jobb "nóta". Ehhez viszont idő kell. Sebaj. Herb330-at be kell izzítanom ha a vasárnapi próbára készen akarok lenni újabb két darabbal, arról nem is beszélve amit Pécsett ígértem Pufinak. A sásd-i zenekarnak készülő hangszerelésről van szó, ami szintén igénybe veszi Herb330-at és persze a FaberCastell 0.35-öst is. Köszönöm a türelmet. 18:02

Nincsenek megjegyzések: