2009. február 23., hétfő

honvéd banda

  • Ma a "gyári" temetőben 12:30-kor utolsó útjára kísértük a zenekar valamikori B-tubását. Tavaly három zenekari tagot temettünk. Azt hittem hogy immunis vagyok a temetésekre, de nem így van. Hogy sok temetésen részt vett az ember, nem sokat jelent. A statisztika szerint 12 év alatt lehet "eljutni" 1000 temetésig vidéki katonazenekarnak. Vagyis ennyi volt az átlag mikor még dolgoztam. Azóta persze változott a kép valamelyest, persze ez nem vigasz azoknak akiknek anno végig kellett csinálni. A vigasz talán az, hogy nyugdíjasok s nem "szívatják" őket. Mert amiket hallok mostanság, nem egy happy dolog. Na, ez a téma lezárva. Voltak benne szép részek, s most is örülök hogy valaha tagja lehettem egy ilyen társaságnak. Ha még egyszer kezdeném, akkor sem tennék másként. Pont.
  • A "dáthából" jövök kifelé, fejfájás nincs - bár kedves kollégák szerint, ha nekik ilyen fejük lenne, nekik is fájna - , köhögés csak a ciginek köszönhetően van, gyenge végtagfájdalom az van, de az nátha és tüsszögés nélkül is van. Szintén zenész beszólás: ha fáj a vállad mikor tüsszögsz, akkor Ne tüsszents! :) No, igen. Egyszerű.
  • Nem lettem készen a fejben összeállt nótával sem, egy hangot sem sikerült leírni. Azzal a kettő nótával végeztem, vasárnap reggel jött is érte a zenekari titkár-elnök-vezérigazgató-mindenes-stb. Azért jött érte, mert szombaton este felhívtam hogy nem lenne szerencsés végigfertőznöm a szokásos vasárnap délelőtti próbán a csapatot. Viszont ha már ez a kettő készen van, kár lenne nekik nem belenézni, akárhányan is jönnek össze. Mint ma hallottam, cca 15-en voltak próbán s nem azért mert gyónni mentek. Beteg a csapat fele. Nem nyúltam bele boldog emlékű Pallós Feri bácsi hangszerelésébe, más hangnembe tettem mindössze, és egy ritmust változtattam meg. Sajnálom hogy nem ismerhettem Feri bácsit, kétszer volt szerencsém vele találkozni. Szeretnék belenézni a leszármazottainál remélem még fellelhető kottáiba. Az Ábrahám Pál: Honvéd-banda kottáján az alábbi írás olvasható - Cantus után harmonizálta és hangszerelte Pallós Ferenc, 1990. április 1-én. Ha ehhez még hozzáteszem hogy 1909-ben született, nos nem mindennapi muzsikus lehetett. Köszönöm a türelmet. 19:58

Nincsenek megjegyzések: