2008. május 30., péntek

tisztasági verseny

Tegnap a nagy faluba voltam hivatalos. Már nem mindig van kedvem utazni, sietni viszont most sem különösebben siettem, ennek ellenére már 15:30-kor itthon is voltam. Ahhoz képest hogy hat órakor indultam, elintéztem amit kellett s az út oda-vissza cca. hat óra, szerintem elég jól megjártam. Még a buszra várakozás idején két új könyvet sikerült venni és egy galléros nyári inget, nehogy véletlenül megsüsse a nap a vastag nyakamat. Időnként "kun" is tudok lenni, bár nem az a kimondott "nyakas paraszt" jellegű:) Mindezt persze csak a vicc kedvéért írom - talán. Útközben rácsodálkoztam pár bodza bokorra, hogy teljes virágzásban díszelegnek az út mentén, s hirtelen nem jutott el a tudatomig hogy hiába süt a napocska ezerrel, attól még csak május vége van, s most van az ideje a bodzavirágzásnak, ugyanúgy, ahogy a naspolyának is. Még Szolnokiában volt egy kedves kolléga, aki kertet bérelt, s a kert dísze volt pár naspolya fa. Egyik alkalommal rákérdeztem hogy teremnek, mire csattant a válasz: "nem jó egyik sem, már a fán megpuhul":) Felhomályosítottam hogy akkor jó... A másik kollégát elküldte az asszonykája, hogy vigyen haza a kertből retket. Üres kézzel tért haza, nem tudván hogy a retek az a földben növekszik - ő azt hitte úgy mint a karalábé. Nem csoda ha nem találta meg. Ma bementem a proszekturára, ott várt a három lengyel darab amit még tegnap kaptam kölcsön. Most viszont kettőnek nekiülök, meg kell hangszerelni - amilyen marha vagyok az jutott az eszembe, hogy biztosan megörül a lengyel delegáció ha "hazai" darabokat is hallanak a jövő heti koncerten. Kell nekem kreatívan gondolkodni... Mintha nem lenne ezen kívül is elég írnivalóm. Persze ez nem panasz, csak pozitív gondolkodás - vagy okoskodás. Jó lenne még ma befejezni, de ez megint csak úgy sikerül ha csak szólamokat írok, a partiturát mellőzöm. Arra nincs idő ha holnap a kertben akarom az időt tölteni. Ott is süt a nap, csak egy kis szelecske mindig van. Persze ha permetezni kellene, fújna mint a veszedelem. De holnap megpróbálunk egy dupla ablakot alkotni - évek óta készülünk rá, itt az ideje, mielőtt a pincében tönkremegy. Aztán a jövő hónapban jöhetnek a "delej"-t behúzni a házikóba, majd kikerül a hűtő is. Tévéről szó sem lehet, max. a rádió, azt viszont sikerült úgy megcsináltatni, hogy kizárólag a "Bartók" adó jön be rajta... :) S ha valami csoda folytán (lottón nyer az ember, ami már azért is necces, mert nem lottózom) sikerülne a kútfúrókkal megegyezni, saját kútból lehetne locsolni. A legközelebbi közkút - ami az út mellett van - olyan 700 méterre van, s persze nem a hegyen, hanem a hegy aljánál. Na most, ha locsolkodni szeretne az ember hogy a gyümölcs ne aszalódjon rá a magra, akkor bizony az rabszolgamunka. Nem is viszünk csak innivaló vizet időnként, meg persze tisztasági versenyt sem szoktunk a kertben rendezni, büdösen meg csak kibírom hazáig. "Tisztasági versenyt" majd rendezünk a vasárnapi próbán, hangoláskor. Köszönöm a türelmet. 16:47

Nincsenek megjegyzések: