2008. május 15., csütörtök

csend

"Legszebb zene a csend" - mondta évtizedekkel ezelőtt az akkori MN Főkarmester ezredes elvtárs. Majd folytatta: "Kezdjük a próbát szünettel" (?!) Indítottam a mai napot négy élelmiszer üzlet bejárásával, de így is hazaértem 08:30-ra. Közben sikerült megvenni az esedékes filmet is - jót mosolyogtam a címén. A világ tíz legbüdösebb állata:) Elmaradt a proszektura, és a könyvtárlátogatás is. Helyette irány a kert, ahol csend van s nyugalom, énekelnek a madarak - jó esetben. Kevésbé jó esetben az "új" szomszéd a brümmögtető gépeit használja, ma végre tévét is hoztak ki. Nem is lenne vele semmi bajom ha nem lenne nagyothalló az összes kertlátogató aki hozzá igyekszik. Így viszont cca. 50 méterről ha akarom ha nem, hallom az összes diskurzust amint éppen kedveskednek egymásnak, a kedves jó édesanyjukat és a Teremtőt sűrűn emlegetve, valamint a tévé aktuális műsorát - most telefonáljon azonnal hogy mennyi lába van a lónak - , s még a mai nap ez sem volt elég. A szemközt lévő hegyoldalon van a város egyik temetője, közben persze a völgy beépítve, ám a hang terjedése szempontjából ez nem tompít szinte semmit. Azt nem mondhatom hogy a hangerő elnyomta a szomszéd kertben zajló - morajló hangeffektusokat, de hasonló hangerővel végighallgathattuk egy nemzetiségi temetés zenei kiszolgálását... Az az igazi gajdolós-sírós-vonyítós cigány nemistudomhogyhívják zene, amivel engem vallatni lehet. Jajj... Próbáltam úgy tenni mint Regős Bendegúz: "ténsasszony, most egy kicsit nagyot hallok mert épp eszem. Látja milyen szépen mozog a fülem?" Nem vált be. Kénytelen - kelletlen végigfüleltük az egészet. Hamarosan be kell húzatni hozzánk is a delejt, ha felteszem a fülest, tőlem akár robbanthatnak is. Holnap Miskolciába megyek, a zenekar utolsó Esz-trombitását nélkülem búcsúztatja itthon a zenekar. Ma este érte ég egy gyertya. Ja, igen. Sikerült pár mondatot váltani azért az "új" szomszéddal is. Örömmel újságolta milyen remekül jön az adás a tévében. S amilyen lüke vagyok, megemlítettem neki, hogy kb 15 éve nem nézek tévét akkor sem ha ki van kapcsolva. Persze ez így nem igaz. Az átlaghoz képest minimális a tévésműsorok fogyasztása általam. Heti négy óra tévézés megállít. A kérdésre pedig hogy miért nem nézek tévét, megkapta a választ - nem hiszem hogy leesett volna a tantusz. Azért nem, mert nem vagyok arra kíváncsi ami a képládában megy. Nem vagyok gyilkososfilm kedvelő, sem trendi, nem érdekelnek családi botrányok, sztárok, naponta sem akarok nyerni félmillát, és nem akarom a káromkodási szókészletem gyarapítani. Röviden ennyi. Köszönöm a türelmet. 19:21

Nincsenek megjegyzések: