2008. november 13., csütörtök

Békéscsaba

Nem jönnek egymás után a közhelyek. Holnap után Békéscsabára utazom, délután negyed három körül érek oda. A koncert 17:00-kor kezdődik, lesz idő megtalálni az elnöki lakosztályt, a cipelt öltönyt magamra ölteni, s kezdődhet is az, amiért végül is megyek. Nagyon várom a koncertet, kíváncsi vagyok mi(ke)t fognak muzsikálni. A beszámolót természetesen megírom, pedig nem is vagyok kritikus. Vagyis véleményem mindig van, de fizetést nem várok érte:) Az útra természetesen viszem magammal a "fülest" az örök slágerrel - Walton: V. Henrik zenekari szvit - együtt. Több lemezt nem is viszek. Majd veszek ha megunom. De ez nem olyan muzsika amit csak úgy meg lehet unni. Ma végre a könyvtárba is eljutottam. Meg is kaptam a dorgálást, mert túlszaladtam a kölcsönzési idővel. No ez olyan nagyon komoly nem lehet mégsem, csak valakinek sürgősen kellett Heinrich Mann: IV. Henrik négykötetese. Nyugodtam felhívhatott volna telefonon, s elszáguldok a könyvekkel. Ha sietek, 10 perc alatt ott vagyok busszal a helyszínen, ha gyalog megyek, akkor hamarabb. A tegnap előtti közvetítést sikerült kazettára mentenem, nem találok szavakat. Már pár előadást hallottam, de lehet hogy az újdonság(?) varázsa elkábított. Km: a New York-i Metropolitan Operaház Ének- és Zenekara, Tosca - Renata Tebaldi (szoprán), Cavaradossi - Richard Tucker (tenor), Scarpia - Leonard Warren (bariton) Vez.: Dimitri Mitropoulos, Puccini: Tosca (New York-i Metropolitan Operaház, 1956. január 7.) Hogy ne legyek nagyon rövid: Józsi a tanyán él a kutyájával. A kutya egyik nap megdöglik, hát Józsi beviszi a paphoz a faluba."Atyám, celebrálna misét ennek a szegény teremtménynek?"A pap elmagyarázza:"Tudod Józsi, állatok számára nem celebrálunk misét a templomban, de van egy felekezet a falu végén, talán ők tudnak segíteni.""Köszönöm atyám" - mondja Józsi - "Mit gondol, kétszázezer elég lesznekik?" "Édes fiam miért nem mondtad, hogy a kutyus katolikus volt?" Köszönöm a türelmet. 20:09

Nincsenek megjegyzések: