2012. február 25., szombat

A "tüzes ló" (vasparipa) ára - avagy koncertre menni egyre húzósabb

Valaki igazán felhomályosíthatna, hogyan alakul ki a vonatközlekedés ára... Mi alapján kerül annyiba, amennyibe. Tényleg kíváncsi vagyok rá! Jelen állapot (2012. február 20) szerint ha kedvenc fúvószenekaromat akarom hallani koncerten (pl. a Tavaszi koncertjükön 03. 17-én), ami tőlem 468 kilométerre van vonattal, akkor az nekem másodosztályú retúr menetjeggyel + két metró vonaljeggyel 15.000 HUF-ba kerül. Ugyanez első osztályon 18.000 HUF.

A menetidő pedig 7:41, azaz több, mint hét és fél óra, vagy inkább 461(!) perc. Kétszer, mer' haza is jövök.

Namármost. Ha átszámítom Euróba, az másodosztályon 50, első osztályon 60 EUR. S mit kínál nemzetközi viszonylatban a máv ennyi pénzért?

Tessék: Pozsony - 17.50; Kassa - 20; Nagyvárad - 21; Bécs - 25; Temesvár - 27; Kolozsvár - 31; Belgrád - 26; Linz - 35; Prága - 38; Salzburg - 39; Ljubljana - 49; (ezek a városok beleférnek a másodosztályú jegy árába)

Ezek a városok pedig az első osztályú jegy árába férnek bele: Szarajevó - 53.60; Lvov - 56.40; Bukarest, Varsó, München, Drezda, Berlin - mind, mind egységesen 58 EUR. Természetesen retúr jegy. Hogy is van ez?!

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Nem néztem utána, de hiszek neked. Tetszik nekem ez az okfejtés. Nagyon is tetszik!