2010. szeptember 20., hétfő

Eschenbach

  • Nem vagyok zenekritikus, csak van véleményem - lehet hogy nem "ül", de nem befolyásol senki/semmi. (A fogfájást nem számítom befolyásoló tényezőnek, pedig a bal alsó hatosom lüktet mint a nyavalya... )
  • Pár perce kezdődött ez: A Schleswig-Holsteini Fesztivál Zenekarának hangversenye Vezényel: Christoph Eschenbach 1. Erkel: Hunyadi László - Nyitány, 2. Mozart: C-dúr szimfónia K. 338., 3. Mahler: I. (Titán) szimfónia (Bartók Béla Nemzeti Hangversenyterem, július 2.)
  • A műsorközlő percekig sorolta, hogy ez a karmester mennyi mindent s hol csinál. Engem még nem győzött meg. Főleg egy ilyen Hunyadi nyitánnyal. Bődületes tempót vett, a piccoló (hazafelé beszélek természetesen:P) sokszor ismétlődő díszítéséből szinte semmit nem lehetett kivenni. Ha nem ismerném a darabot, azt mondanám, hogy a piccolós rendre elbaszarint valamit. A fuvolista is, de az hibázik, aki dolgozik. Ő a szóló végén nem jött ki a kismaccsból, mielőtt visszahozza a főtémát. A duplanyelves rész jött ahogyan illik, a nemsokára belépő drótosokból nem lehetett hallani sokat. Ilyen tempó nekem az egyik véglet. A másik véglet Sergiu Celibidache tempói, bár a Hunyadi nyitányt tőle sosem hallottam. De Bruckner: Te Deum-ot igen. Cca. hat preccel hosszabb, mint a nagy átlag. De úgy is tetszik. Mindegy.
  • A most hangzó Mozart szimfóniát nem ismerem, a Mahler viszont a "szívemcsücske" kategória, majd arról is írok ha végigfüleltem.
  • Köszönöm a türelmet. 20:05

1 megjegyzés:

Szomorúan Magyar írta...

melyik rádió emez? Én csak a Kossuth-ot tudom befogni :)