2010. február 6., szombat

pikírozás

Nem valószínű, hogy ma ismét rekordmennyiségű hó esne mifelénk. Süt a Nap, kék az ég, max. mínusz 2 celsiusok repkednek szél nélkül. De holnapra ideérhet. Izzítva van a hólapát, s ha úgy lesz, a proszektúrát követő ebéd után tudom is hómentesíteni a garázs előtti terepet. Ma reggel viszont a stresszkóban sikerült vételeznem két darab 58 cm hosszúságú műanyag virágalátétet. Amit balkonláda alá szoktak tenni. Nos, én nem arra használom, hanem - a tavaly kicserélt ablak belső párkányára teszem, s - abban lesznek a virágpalánták. Természetesen "ízléses" kimosott/fertőtlenített, az alján kilyukasztott tejfölös poharakban. Csak azért ezekben, mert még nem érkeztek meg az üzletekbe a tőzegcserepek. Amivel könnyebb bánni, ha tisztaság szempontjából nem is a legalkalmasabbak. Mivel képeket nem tudok beilleszteni, így csak a nevüket írom le azoknak a növényeknek, amik lassan, de biztosan földbe kerülnek. Elsőként a Passiflora caerula/Golgotavirág. Nagyon dekoratív növény, magassága/felfutása 400 cm körüli, s ráadásul örökzöld. Futónövények közül még a Cobaea scandens/Serleglonc kerül poharakba. S a következők: Gerum chiloense/Gyömbérgyökér , valamint Zinnia elegans/Törpe rézvirág s Rosmarinus officinalis/Rozmaring. Utóbbiak nem futónövények, de nem is akarok edzést tartani nekik:) S amivel tavaly is próbálkoztam: Fragaria vesca/Szamóca. De nem akármilyen szamóca! Ez kéremszépen "erdei szamóca" ami magról ültetendő. Olyan pici magja van, hogy netovább :) A magot a komposzt tetejére kell vetni, vékonyan takarni és üveg lappal leborítani, és 15-18 fokos hőmérsékleten tartani. A kelés után hat héttel kell pikírozni. Nos, én ezt kihagyom. Mármint a pikírozást. Eleve csak pár szem magocskát teszek egy-egy edénybe, s majd a legerősebb kettőt hagyom tovább növekedni. Mára viszont befejezem, s tanulok egy kicsit a holnapi próbára. Köszönöm a türelmet. 15:21

3 megjegyzés:

Névtelen írta...

Sándorom! Te pikírt vagy, ha pikírozol... Én is ha a sarokház körül hólapátkodok. Itt mán beizott joócskán. Üdv. benson.

Hubavizsla írta...

Szia!
Lett végül szamócád?
Én most próbálkozom vele először... Ha nem tudok neki 15-18 fokot biztosítani, mert melegebb van, akkor ki sem kel? Bementem a mezőgazdasági boltba és kértem komposztot... de nem volt. Adott helyette tőzeget és azt mondta keverjem alaposan össze virágfölddel. Megtettem, elvetettem... De lehet a szamóca termesztést is el kellett volna... Hm, nem tudom mi lesz belőle! :D

Saint-Moty írta...

Szia!
Sajnos tavaly nem lett szamóca... Nem tudom mit rontottam el - de nem adom fel, idén is próbálkozom! Tavaly előtt annyira sikerült a magvetés/pikírozás, hogy legalább a zöldbogyós állapotig eljutott. Aztán eldobta a termést. Sok sikert kívánok!